ďťż

Wiedeń - jaki pociąg, jaki ho(s)tel?

Wiedeń - jaki pociąg, jaki ho(s)tel?




orient - 21 Lut 2008, 13:39
W lipcu planuję podróż do Wiednia.Mam pewien dylemat.Zastanawiam się czy jechać EC "Sobieski" w dzień,czy wybrać nocnego EC "Chopin"?A czy ktoś się orientuje jak jest z bazą hotelową w Wiedniu,najlepiej niedaleko Wien Sudbahnhof.Pozdrawiam!





grzesiek - 21 Lut 2008, 14:26

czy wybrać nocnego EC "Chopin"?

Ta nocny EuroCity hotelowy Chopin - już gdzieś to słyszałem Chopin w Polsce to marna TLK, a w Czechach rychlik. Jeśli miałbyś podróżować do Wiednia na siedząco to polecam Sobieskiego. Różne towarzystwo Chopinem podróżuje, można o wymiociny się czasem potknąć, więc odradzam...



aqwert - 21 Lut 2008, 19:29
Ja zgadzam się z Grześkiem. Różni ludzie jeżdżą Chopiniem, toteż polecam Ci jakiś dzienny pociąg, właśnie Polonia albo Sobieski! Wagony w Chopinie są dobre, więc pojęcie marna TLK jest troszkę nie na miejscu, ale chodzi o bezpieczeństwo, a z tego co mi wiadomo drużyny nawet się uskarżają na Chopina.
Jeśli chodzi o bazę w Wiedniu, to tutaj głos powinien zabrać ToWoT.



grzesiek - 21 Lut 2008, 19:33

Wagony w Chopinie są dobre, więc pojęcie marna TLK jest troszkę nie na miejscu,

Szczególnie te siedzialne do Pragi - drzwi mi ostatnio z prowadnic wypadły, w Bohuminie ogrzewanie siadło, a za fotelami brud jakiego dawno nie widziałem.





semp - 21 Lut 2008, 19:56

Szczególnie te siedzialne do Pragi - drzwi mi ostatnio z prowadnic wypadły, w Bohuminie ogrzewanie siadło, a za fotelami brud jakiego dawno nie widziałem.
W czeskim restaurancie WRm (pomijając to że powinien jechać WRmz lub WRmee) w EC Praha też ostatnio nie działało ogrzewanie ani oświetlenie, a rewidenci przyglądali mu się dosyć długo w Bohuminie i istniało niebezpieczeństwo, że wagon wyłączą (niebezpieczeństwo gdyż jadłem w nim obiad).



grzesiek - 21 Lut 2008, 20:16

W czeskim restaurancie WRm (pomijając to że powinien jechać WRmz lub WRmee) w EC Praha też ostatnio nie działało ogrzewanie ani oświetlenie, a rewidenci przyglądali mu się dosyć długo w Bohuminie i istniało niebezpieczeństwo, że wagon wyłączą (niebezpieczeństwo gdyż jadłem w nim obiad).

Wiesz u nich też zdarzają się wpadki wagonowe. Odnoszę jednak wrażenie, że znacznie rzadziej niż w Polsce. Ponadto jeśli od początku podróży skład podstawiono z "ciemnym i zimnym" wagonem, to zawinił polski dyspozytor - albo powinien wypiąć wagon, ale odesłać jako zwrot. Ponadto chciałbym, aby tylko takie wpadki zdarzały się w Polsce. A nie wpadki typu, zamiast siedzialnej jedynki (dwójki sześciomiejscowej) jedzie kuszetka z ogrzewaniem, którego niedasię wyłączyć.

Ponadto analizując opóźnienia EC 106 widzę, że Praha miała wczoraj na wyjeździe z Bohumina +14, ale z Polski doturlała się na +18. 18 na przyjeździe +15, na wyjeździe +8 - jak się Schmidtowi w Węglińcu przyglądali to miałem niedawno +45



ToWoT - 21 Lut 2008, 21:29

Jeśli chodzi o bazę w Wiedniu, to tutaj głos powinien zabrać ToWoT.
Wywołany do tablicy...
W Wiedniu raczej rzadko zdarza mi się szukać hotelu.
Jeśli chodzi o tani nocleg to polecam Hostel SchloĂźherberge. Zaletą na pewno jest cena i lokalizacja z piękną panoramą na Wiedeń, wadą lokalizacja (daleko od centrum).



gotard - 21 Lut 2008, 22:30
Poszukaj na www.hostelworld.com jeśli nie chcesz stracić fortuny. Nocnym Chopinem podróżowałem kilkakrotnie i większych uwag co do bezpieczeństwa nie mam. Osobiście dla mnie wadą dla mnie jest zbyt wczesny przyjazd do Wiednia - jestem typem sowy, a nie skowronka.



marcin - 21 Lut 2008, 23:29
Faktycznie Chopin jest tak niebezpieczny? Jak na TLK i w ogóle pociąg nie z segmentu IC/EC ma całkiem sympatyczny składzik, łącznie z siedzialnymi klimatyzowanymi wagonami do Wiednia w barwach IC i to - uwaga - po modernizacji! A jaka jest różnica w cenie pomiędzy Chopinem, a Polonią/Sobieskim? Jak najtaniej dojechać do Wiednia - bilet krajowy do granicy, przejściówka, itd? Przepraszam, że zadaję tyle pytań, ale tak się zastanawiam nad podobną podróżą w niedalekim czasie.



ic_kolobrzeg - 22 Lut 2008, 08:53

Szczególnie te siedzialne do Pragi - drzwi mi ostatnio z prowadnic wypadły, w Bohuminie ogrzewanie siadło, a za fotelami brud jakiego dawno nie widziałem.

I towarzystwo a o ochronie to już nie wspomnę ale temat ochrony jest już w innym temacie.

[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 09:55 ]

A jaka jest różnica w cenie pomiędzy Chopinem, a Polonią/Sobieskim? Jak najtaniej dojechać do Wiednia - bilet krajowy do granicy, przejściówka, itd? Przepraszam, że zadaję tyle pytań, ale tak się zastanawiam nad podobną podróżą w niedalekim czasie.

Jeśli coś źle napisze to niech mnie chłopaki poprawią. Najtaniej będzie kupić bilet TCV Warszawa-Wiedeń ( na ten przejaz przysługuje Ci zniżka 40%)



Przemolog - 22 Lut 2008, 12:23


Jeśli coś źle napisze to niech mnie chłopaki poprawią. Najtaniej będzie kupić bilet TCV Warszawa-Wiedeń ( na ten przejaz przysługuje Ci zniżka 40%)


Z jakiego tytułu?
40% można dostać za powrotny do Czech. W przypadku podróży do Wiednia trzeba by zrobić kombinację Wwa-Breclav-Wwa i Breclav-Wien-Breclav.
Może też Austria Specjal by podpasiło ?

http://www.wasteels.com.pl/index.php?id=6



orient - 22 Lut 2008, 13:35
A ile kosztuje bilet do Wiednia z miejscówką dla ucznia/studenta na EC Sobieski?



grzesiek - 22 Lut 2008, 14:03

łącznie z siedzialnymi klimatyzowanymi wagonami do Wiednia w barwach IC i to - uwaga - po modernizacji!

Jaaasne siedzialne klimatyzowane i to w barwach IC - wagony do Wiednia wystawia ÖBB.


Jeśli coś źle napisze to niech mnie chłopaki poprawią. Najtaniej będzie kupić bilet TCV Warszawa-Wiedeń ( na ten przejaz przysługuje Ci zniżka 40%)

No i właśnie źle piszesz. Zniżka 40% przysługuje po pierwsze tylko w przypadku biletów powrotnych, po drugie nie obowiązuje w przypadku przejazdu PKP - ÖBB. Co innego w przypadku przejazdu PKP - ÄŚD. PO drugie kombinowanie z wieloma biletami nie zawsze wyjdzie najtaniej, w przypadku przejazdu Warszawa-Wiedeń kombinowanie jest nieopłacalne. Ale już podaję ceny:

Jeśli załapiesz się na bilet promocyjny to z Warszawy do Wiednia Polonią albo Sobieskim pojedziesz TYLKO w drugiej klasie (brak możliwości dopłaty) za 29 euro. W Chopinie od 39 euro na leżąco.

TCV Wawa - Wiedeń kosztuje około 62,60 EUR w 2 klasie i 94,80 EUR w klasie 1.


W przypadku podróży do Wiednia trzeba by zrobić kombinację Wwa-Breclav-Wwa i Breclav-Wien-Breclav.

Powrotny Wawa - Breclav w 2 klasie kosztuje 49,20 EUR. (w tym zniżka 40 % ) Dalej powrotny Breclav - Wieden w dwójce kosztuje 36,20 EUR. Daje nam to 85,40 za całą trasę. Powrotny Wawa-Wiedeń kosztuje w dwójce 125,60 EUR


A ile kosztuje bilet do Wiednia z miejscówką dla ucznia/studenta na EC Sobieski?

Hmm a niby dlaczego ta ulga?



gotard - 22 Lut 2008, 15:07


A ile kosztuje bilet do Wiednia z miejscówką dla ucznia/studenta na EC Sobieski?


Hmm a niby dlaczego ta ulga?



kalle - 22 Lut 2008, 15:10

Nie ma ulg dla uczniów/studentów w komunikacji międzynarodowej.
W naszych EC nie ma ulg dla studentów/uczniów także w relacjach krajowych.



marcin - 22 Lut 2008, 22:42
Muszę zmartwić kolegę, ale OBB nie wystawia żadnych siedzialnych wagonów - przynajmniej w tym obiegu Chopina, który ja widziałem niedawno na Centralnym :]



grzesiek - 22 Lut 2008, 22:46

Muszę zmartwić kolegę, ale OBB nie wystawia żadnych siedzialnych wagonów - przynajmniej w tym obiegu Chopina, który ja widziałem niedawno na Centralnym :]

To rzadko Chopina widujesz. Proste pytanie - ile razy Chopinem jechałeś. Sugerujesz, że nie odróżniam austriackiego wagonu do Wiednia od polskiego XB Dla Twojej informacji - wagon 353 należy do ÖBB. Wiadomo, że może czasami pojechać polska dwójka - defekt wagonu ÖBB.



ToWoT - 22 Lut 2008, 23:40

A ile kosztuje bilet do Wiednia z miejscówką dla ucznia/studenta na EC Sobieski?
Z Moskwy?


Muszę zmartwić kolegę, ale OBB nie wystawia żadnych siedzialnych wagonów
Ciekawe...
http://www.zelpage.cz/razeni/08/vlaky/cd-203



marcin - 23 Lut 2008, 10:01
Trochę jesteś chyba przewrażliwiony na swoim punkcie, skoro w moim poście wyczytałeś, że ja "sugeruję, że nie odróżniasz wagonu IC od OBB" A na cudowny wybieg retoryczny "ile razy JA jechałem/widziałem Chopina" odpowiedź jest prosta - widuję go sporadycznie, co zresztą napisałem, ale kiedy ostatni raz widziałem Chopina to wagonem do Wiednia była klimatyzowana dwójka IC



orient - 23 Lut 2008, 11:08
Z Moskwy raczej nie .Z Warszawy Wschodniej do Wiednia Sudbf.



sony - 23 Lut 2008, 19:27

łącznie z siedzialnymi klimatyzowanymi wagonami do Wiednia w barwach IC i to - uwaga - po modernizacji!

Jaaasne siedzialne klimatyzowane i to w barwach IC - wagony do Wiednia wystawia ÖBB.



gotard - 23 Lut 2008, 20:40

Na dodatek mają brudne fotele.

Kiedy i gdzie?

Jak ja lubię takie wpisy.



ic_kolobrzeg - 23 Lut 2008, 22:01

Na dodatek mają brudne fotele.

Kiedy i gdzie?

Jak ja lubię takie wpisy.



luttz - 23 Lut 2008, 23:05

Ciekawe czy wszystkie firanki były równo zaprasowane
Co do firanek, to w tym wagonie firanki wiszą średnio przy co czwartym oknie, o czystości czy prasowaniu nie wspominam.



aqwert - 24 Lut 2008, 11:14
Ja też lubię tematy firankowe, ale jednak się wypowiem. Takiej maniany to po OeBB bym się nie spodziewał . Za czasów austriackiego Sobieskiego - wagony były na naprawdę wysokim poziomie. W lecie do Comeniusa- faktycznie Austriacy wpinali syfek . Nie chę się czepiać o czystość, fotele, firanki, wycieraczki i tak dalej, ale wkurza mnie to, jak wysyła się do jakiegoś kraju wagony na poziomie, a ten kraj wysyła nam wielkie G.... :]
A z bezpieczeństwem na Chopinie to jest zagadka - bo drużyny IC uskarżają się na odcinek polski, a Warsiarze, nawet ci pracujący pod egidą CIWL skarżą się na odcinek czeski, gdzie dochodziło nawet do pobić i napadów na polskich konduktorów.



jaybee - 24 Lut 2008, 11:36

Warsiarze, nawet ci pracujący pod egidą CIWL skarżą się na odcinek czeski, gdzie dochodziło nawet do pobić i napadów na polskich konduktorów.
Zaolzie 1938 msci sie do dzis.



Krzysiek Lerski - 24 Lut 2008, 11:36
raz jechałem Chopinem do Wiednia i było całkiem dobrze, wagon ÖBB, żadnych uwag co do bezpieczeństwa(nie stwierdziłem podejrzanych typów kręcących sie po składzie, ludzi co wypili za duzo etc)Wagon chyba lepszy od niektórych PKP-IC jadacych w dzień na EC.



ToWoT - 24 Lut 2008, 12:05

Ja też lubię tematy firankowe, ale jednak się wypowiem. Takiej maniany to po OeBB bym się nie spodziewał .
Firanki mają jedynie wagony ÖBB przed modernizacją (ciemnie malowanie), których jest już niewiele. Wagony po modernizacji (jasne malowanie) mają jedynie rolety w oknach.

Za czasów austriackiego Sobieskiego - wagony były na naprawdę wysokim poziomie. W lecie do Comeniusa- faktycznie Austriacy wpinali syfek .



sony - 24 Lut 2008, 20:52

Na dodatek mają brudne fotele.

Kiedy i gdzie?

Jak ja lubię takie wpisy.



koolejarz - 23 Paź 2008, 20:25
Witam^!!!

W najbliższym czasie wybieram się na wycieczkę do Wiednia z Katowic. Stąd mam kilka pytam, mam nadzieje, że mi pomożecie
A więc^:

Wybrałem opcję kombinowaną.
Z Katowic jadę osobówką do Chałupek za 8,19 zł.
Potem przechodzę przez granicę i busem podjeżdzam lub ide na stację w Bohuminie.
Stamtąd o 2.13 mam Chopina do Wiednia, ale najpierw kupuje bilet tam/powrót do stacji Breclav za 323 kc (mam in karte z usługą In-zakaznik).
Potem w Breclav wysiadam i kupuję bilet do Wiednia tam/powrót w ofercie Wien Spezial i tu pojawiają się moje pytania: na stronie CD można wyczytać że bilet ważny jest 4 dni kosztuje 600 koron T/P ale zaraz przy cenniku jest opcja tej oferty z in karta za 225 koron. Czy to prawda^? Byłaby aż taka różnica w cenie (jak tak to super aha i jest też opcja biletu z MHD Wien to jest na całą komunikacje miejską w Wiedniu, ale na jaki dzień skoro jest ważny 4^._Powrót mam o 22.33 też Chopinem ale już z biletami do Bohumina; potem wysiadam i przechodze przez granice do Chałupek^, tam mam pociąg do Katowic. I jeszcze jedno pytanie: Czy muszę kupować miejscówki na Chopina z Breclav do Wiednia i z Wiednia do Breclav czy mogę jechać bez^??? Proszę o pomoc^!!! Dzięki z góry za odpowiedz^!!!

Proszę, popracuj nieco nad formą Twoich postów. Nazwy geograficzne zaczynaj od dużej litery, kończ zdania kropką, nie rób spacji przed znakami interpunkcyjnymi i oszczędzaj wykrzykników oraz pytajników.
Towot



grzesiek - 23 Paź 2008, 21:12

Czy muszę kupować miejscówki na Chopina z Breclav do Wiednia i z Wiednia do Breclav czy mogę jechać bez ???

Nie musisz kupować miejscówek na miejsce siedzące.



ToWoT - 23 Paź 2008, 21:54

Wybrałem opcję kombinowaną.
Dobry pomysł.

Potem w Breclav wysiadam i kupuję bilet do Wiednia tam/powrót w ofercie Wien Spezial



Marcel Ĺ tancl - 24 Paź 2008, 08:31
jezeli chodzi o ceny to www.jizdenka.cz srob siebie kalkulacje cio jest wigodnijsze.



qyon - 28 Paź 2008, 17:35
Jak już pytać, to pytać

Grudzień- Plan wyjazd sylwestrowo-kolejowy, cel- Wiedeń, Budapeszt

Kwestia jest jedna czy jadąc z Katowic bezpośrednio do Wiednia w ofercie SparDay za 29E wyjdzie mi korzystniej niż przejazd kombinowany typu Cesky Tesin - Brno hl - Breclav - Wien? Gdzie na odcinku Czeskim planuje bilet Sone +.

Kwestia z Breclav jest mi nie znajoma słyszałem o ofercie Wien Spezial, ale nie orientuje się zbytnio. Z Wiednia planuje drogę do Budapesztu też w ofercie Sparday bodajże też za 29E - chyba, że można korzystniej

Kwestia powrotna jest jasna Budapeszt-Katowice bez kombinacji.

Pozdrawiam serdecznie



ToWoT - 28 Paź 2008, 20:48

Kwestia jest jedna czy jadąc z Katowic bezpośrednio do Wiednia w ofercie SparDay za 29E wyjdzie mi korzystniej niż przejazd kombinowany typu Cesky Tesin - Brno hl - Breclav - Wien?
Mieszasz pojęcia.
W ofercie SparDay nie pojedziesz ani przez Cesky Tesin ani przez Brno.

Kwestia z Breclav jest mi nie znajoma słyszałem o ofercie Wien Spezial, ale nie orientuje się zbytnio.



MichalFKowalik - 29 Paź 2008, 10:08
Czesc,

przejrzalem watek ale nie moge sie dokopac do odpowiedz - moj znajomek chcialby sie machnac z Warszawy do Wiednia Polonia bez kombinacji. Przejrzelismy strone InterCity i na pytanie o cene pojawia sie "doplata - 18 PLN" - raczej bezuzyteczne cyferki.

Czy wiecie ile kosztuje 2 i 1 klasa na tej trasie?

z gory dziekuje za info!
mf



ToWoT - 29 Paź 2008, 10:26

Czy wiecie ile kosztuje 2 i 1 klasa na tej trasie?

Niecałe 65 euro + miejscówka.
1. klasa: x1,5.



qyon - 29 Paź 2008, 15:54

Mieszasz pojęcia.
W ofercie SparDay nie pojedziesz ani przez Cesky Tesin ani przez Brno.


Źle mnie zrozumiałeś, bądź ja źle sformułowałem post

Kwestia jest taka, iż świadom jestem tego, że nie pociągi typu SparDay nie kursują poprzez w/w miasta. Chodziło mi o przejazd kombinowany tymi właśnie miastami :

Cesky Tesin-> Brno-> Breclav-> Wien-> Budapest

SparDay jest opcją główną, bo w Grudniu jednak nie będzie chciało mi się kombinować z przejazdami. Myślałem o tym, aby zatrzymać się na dwa dni w Wiedniu tj. 28-30 Grudnia. 30 Grudnia chciałem,a w sumie chcielibyśmy z moją dziewczyną udać się do Budapesztu.

Kwestia pociągu jest nie istotna. Może to być Chopin, Sobieski czy nawet przejazd łączony.

Jednak z każdym dniem zastanawiam się nad tym czy nie lepiej bezpośrednio udać się do Budapesztu. Czy jechać Chopinem? czy być może polecacie coś innego? Dodam, że jestem z Śląska/Katowice

Zniżek poza Euro26 nie posiadam żadnych, ale zastanawiam się nad RAILPLUS.

Pozdrawiam



ToWoT - 29 Paź 2008, 16:36

Cesky Tesin-> Brno-> Breclav-> Wien-> Budapest
Odyseja

Kwestia pociągu jest nie istotna. Może to być Chopin, Sobieski czy nawet przejazd łączony.



wIC - 29 Paź 2008, 22:47

Chopin od nowego rozkładu będzie jeździł do Wien Westbf.
A którędyk ? Czyżby modernizacja węzła coś tu zmieniła?



ToWoT - 29 Paź 2008, 23:03

A którędyk ?
Starą trasą, tunelem za SĂźdbahnhof'em do Wien Meidling i Wien Westbahnhof.

Czyżby modernizacja węzła coś tu zmieniła?



thomson - 03 Sty 2009, 21:05
Witam.

Proszę o poradę.

Zamierzam jechać z Częstochowy do Wiednia i tu mam kilka pytań; jaką wersję wybrać.
1) Czy pojechać z Katowic EC korzystając z oferty SparDay?
2) Czy wybrać przejazd kombinowany i tutaj pytanie: ile można zaoszczędzić? Jak by to miało wyglądać? Skąd dokąd kupować bilety i ile kosztują przejściówki i gdzie je kupić?

Jeśli nie zaczniesz używać wielkich liter, to prędko skończysz karierę na tym forum.
Towot



Rev - 03 Sty 2009, 21:46

jaką wersję wybrać
SparDay w obie strony po 29 EUR to opcja najtańsza, jeśli całą trasę chce się pokonać w EC.

W przeciwnym przypadku, przy podróży max 4 dniowej tańsze będzie kombinowanie:
Katowice-Bohumin-Katowice z 40% zniżką za 14,60 EUR
Bohumin-Breclav za 241 kcz
przy podróży dalej EC: Breclav-Wien-Breclav (oferta Wien Spezial - bilet powrotny ważny 4 dni) za 24,60 EUR
przy podróży dalej Os: Breclav-Wien-Breclav (oferta EURegio - bilet powrotny ważny 4 dni) za 253 kcz

Przy dłuższym pobycie w Wiedniu koszty podróży rosną...



thomson - 03 Sty 2009, 21:54
Dzięki za wyjaśnienie.
Rozumiem że te poszczególne bilety można nabyć tylko wychodząc z pociągu czy można kupić u kondiego?

Mówię o jeździe EC.

ic_kolobrzeg



Rev - 03 Sty 2009, 22:43
Bilet Bohumin-Breclav jest do nabycia w kasie krajowej CD, a u konduktora za dopłatą 30k.
Bilet Wien Spezial jest do nabycia jedynie w kasie międzynarodowej CD.
Bilet EURegio jest do nabycia w kasie krajowej CD (stąd podejrzewam, że również u konduktora za dopłatą).



kolejoman - 10 Gru 2009, 19:15
Witam !

Mam kilka pytań dotyczących Wiednia. Zadałem je na pmk, ale wiem, że tutaj również jest dużo osób zorientowanych:

1. Rozumiem, że najtańsza opcja pokonania odcinka Breclav-Wiedeń-Breclav to bilet Wien Special za 253 Kc ? Rozumiem też że podobnie jak przypadku eLiski wystarczy do niego sam fakt posiadania In-Karty, nie trzeba mieć wykupionej aplikacji ?
2. Jeśli chodzi o sam Wiedeń to znalazłem bilet dobowy za 5,70 euro: http://www.vor.at/tickets/tickets-fuer-wien/ . Rozumiem, że jest on ważny na autobusy, metro, tramwaje i s-bahn, 24 godziny od momentu skasowania. Czy na osobówki OBB również i czy kupię go bez problemu na każdej stacji w Wiedniu (np. Wien Meidling) ?
3. Czy jest gdzieś dokładna mapka obszaru ważności tego biletu ? Znalazłem tylko taką mało dokładną: http://www.vor.at/fileadmin/user_upload ... P_4_09.pdf .
4. Jakie linie tramwajowe, S-Bahn i stacje metra są najbardziej warte zaliczenia ?
5. Która stacja (metra i kolejowa) w Wiedniu znajduje się najbliżej ścisłego centrum (ze Stephansplatzem itp.) ?
6. Może jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć wybierając się do Wiednia i korzystając z komunikacji miejskiej w tym mieście ?

To na razie tyle.

Pozdr.
Grzesiek



loker - 10 Gru 2009, 21:03
Ponieważ niedawno byłem ponad miesiąc, to uprzedzę Tomka Niech poprawi moje błędy, zobaczymy co zapamiętałem

Ad.1. Ja jechałem w obie strony EC. Tam na międzynarodowym od granicy z RailPlusem, powrót na Sommerticket i Breclav(Gr)-Breclav za 1,50 EUR

Ad.2. Na dobowym można jechać wszystkim zrzeszonym w VOR, czyli Regionalzugami też. Kupisz go bez problemu w dowolnym automacie VOR (na każdej stacji U-Bahn znajdziesz) i w automatach OBB. Jedorazowy kosztuje 1,80 EUR Powiem też, że przez ponad miesiąc nigdy nie byłem kontrolowany, często nie jeździłem, ale jak kupiłem bilet, to wszędzie gdzie się da

Ad.3. Mapka zawiera wszystkie strefy VOR. Na każdą strefę przypada jeden bilet, więc dobowy jest w strefie 100. Chyba też są jakieś na 100 i 111, ale niech Tomek podpowie...

Ad.4. Zależy ile czasu będziesz w Wien. Ja wiele linii zaliczyłem U4 - większość nie jest pod ziemią. Na U-6 są inne wagony. U3 łączy Wien Simmering, Wien Westbanhof i Wien Ottakring. I przechodzi przez centrum.

Ad.5. Kolejowa najbliżej to Wien Mitte - przystanek, tam zaczyna bieg też CAT. Stephansplatz to stacja linii: U1 i U3. Do Wien Mitte dojedziesz U3 lub dojdziesz w niecałe 20 min. Po drodze polecam zobaczyć piękny kościół jezuitów (Universitatskirche) i stację Stubentor (U3). Niedaleko katedry jest też Swedenplatz (U1 i U4).

Ad.6. Tutaj trochę szczegółów: http://www.wienerlinien.at
http://www.ferienwohnungwien.at/bilder/netzplan.png - plan U-Bahn i S-Bahn. Ale w wielu miejscach można wziąć fajne mapki za free.
Autobusy - najczęściej coś takiego - http://www.schulen.wien.at/schulen/9100 ... en/bus.JPG



ToWoT - 10 Gru 2009, 21:47

1. Rozumiem, że najtańsza opcja pokonania odcinka Breclav-Wiedeń-Breclav to bilet Wien Special za 253 Kc ? Rozumiem też że podobnie jak przypadku eLiski wystarczy do niego sam fakt posiadania In-Karty, nie trzeba mieć wykupionej aplikacji ?
Obawiam się, że jest to cena dla posiadaczy In-karty, ale nie jestem pewny: http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=63771

Nie wiem, jak to wygląda cenowo, ale możesz się również zastanowić nad biletem (z miejscówką) Ostrava - Wien z eshop.cd.cz za 496 Kč (kup od razu powrotny).


2. Jeśli chodzi o sam Wiedeń to znalazłem bilet dobowy za 5,70 euro: http://www.vor.at/tickets/tickets-fuer-wien/ . Rozumiem, że jest on ważny na autobusy, metro, tramwaje i s-bahn, 24 godziny od momentu skasowania.
Dokładnie tak.


Czy na osobówki OBB również
Oczywiście. Jeśli chcesz, to możesz się nawet przejechać ICkiem z Wien Westbf. do Wien HĂźtteldorf.


czy kupię go bez problemu na każdej stacji w Wiedniu (np. Wien Meidling) ?
Oczywiście.


3. Czy jest gdzieś dokładna mapka obszaru ważności tego biletu ? Znalazłem tylko taką mało dokładną: http://www.vor.at/fileadmin/user_upload ... P_4_09.pdf .
Obawiam się, że nic dokładniejszego nie ma.
Ale linii kolejowych wyjeżdżających za strefę 100 tak wiele nie ma, a na tym planie są widoczne.


4. Jakie linie tramwajowe, S-Bahn i stacje metra są najbardziej warte zaliczenia ?
A co Cię interesuje?

U6, U4 i S45 poprowadzone są dawną Stadtbahn, wybudowaną ponad 100 lat temu w stylu secesyjnym.
Polecam świeżo zmodernizowany dworzec Wien Heiligenstadt, bibliotekę miejską nad stacją U6 Burggasse-Stadthalle, Modernizowany właśnie Westbahnhof, spalarnię śmieci przy Spittelau U4/U6...

Przejedź się główną arterią S-Bahn: Floridsdorf - Meidling. Miedzy Traisengasse a Wien Praterstern położono właśnie trasę nowym śladem, Praterstern to świeżo zmodernizowany węzeł przesiadkowy, Wien Mitte właśnie modernizują, na Wien SĂźdbahnhof można wysiąść i przechodząc pieszo do SĂźdtirolerplatz podziwiać postęp budowy Wien Hauptbahnhof, między Matzleinsdorferplatz a Meidling z okna S-Bahn świetnie widać powstającą właśnie przyszłą stację obrządzania pociągów dalekobieżnych.

Polecam również wycieczkę S7 (parę lat temu od nowa wybudowana linia na lotnisko) do Kaiserebersdorf, skąd można przejść pieszo obok głównych warsztatów Wiener Linien (Hauptwerkstätte) i wrócić tramwajem 71 obok największej nekropolii w Europie (Zentralfriedhof) do centrum.

Jak sobie jeszcze coś przypomnę, to dam znać. Może dorzucą coś inni. Gotard? Loker?


5. Która stacja (metra i kolejowa) w Wiedniu znajduje się najbliżej ścisłego centrum (ze Stephansplatzem itp.) ?
Stacja U1, U3 Stephansplatz


6. Może jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć wybierając się do Wiednia i korzystając z komunikacji miejskiej w tym mieście ?
Na schodach ruchomych po prawej stronie się stoi, a po lewej chodzi.



loker - 10 Gru 2009, 21:54

Na schodach ruchomych po prawej stronie się stoi, a po lewej chodzi.
A rzeczywiście. Ale jak zapomnisz, to na każdych są napisy "Bitte rechts stechen".

Nie wiedziałem, że na dobowym ICkiem można jechać. Ja raz jechałem ICkiem (albo ECkiem) z Wiestbanhof do Meidling. Ale na podstawie Sommerticket.

p.s. przy okazji w tym wątku pochwalę się, ze tydzień temu doszła do mnie pocztą VORTEILScard. Wszystkich marketingowców IC, którzy nie wiedza co to zapraszam na: http://www.oebb.at/pv/de/Servicebox/VORTEILScard/



kolejoman - 10 Gru 2009, 22:39

Obawiam się, że jest to cena dla posiadaczy In-karty, ale nie jestem pewny

Tak, to jest cena dla posiadaczy In-Karty. Ja In-Kartę posiadam, tylko nie mam już na niej żadnej aplikacji. Ale wszystko wskazuje na to że jest tak jak z eLiską, że nie trzeba mieć czeskiej zniżki, wystarczy RailPlus. Zastanawiam się jeszcze jak to jest ze stacjami. Pasowałoby mi przyjechać na Wien Meidling EC (który nie jedzie przez Praterstern) a wracać z Wien Praterstern. Z info na czeskiej stronie wynika że bilet jest do konkretnej stacji, więc zastanawiam się czy jak zakupię do Meidling czy mogę w drogę powrotną ruszyć z Praterstern.


Nie wiem, jak to wygląda cenowo, ale możesz się również zastanowić nad biletem (z miejscówką) Ostrava - Wien z eshop.cd.cz za 496 Kč (kup od razu powrotny).

Ta opcja odpada. Raz że drożej niż Wien Special, dwa że ograniczona tylko do Polonii i Sobieskiego.


Jeśli chcesz, to możesz się nawet przejechać ICkiem z Wien Westbf. do Wien HĂźtteldorf.

O, dobrze wiedzieć. Czyli rozumiem że każdym pociągiem OBB na terenie Wiednia (niezależnie od kategorii) ? Oczywiście wyłączając jakieś nocne z ceną globalną itp.


Na schodach ruchomych po prawej stronie się stoi, a po lewej chodzi.

A to akurat znam z Pragi.

Dzięki wszystkim za informacje, oczywiście nie pogardzę kolejnymi.

Pozdr.
Grzesiek



ToWoT - 10 Gru 2009, 23:14

Nie wiedziałem, że na dobowym ICkiem można jechać.
Owszem. Pozwala to zaoszczędzić parę euro podróżując IC z Wiednia do Grazu. Z biletem na strefę 100 wykupuje się bilet kolejowy od granicy strefy do granicy Grazu (mimo że pociąg tam się nie zatrzymuje), a u konduktora bilet miejski na Graz, co pozwala dojechać tam tramwajem/autobusem do celu.


Zastanawiam się jeszcze jak to jest ze stacjami. Pasowałoby mi przyjechać na Wien Meidling EC (który nie jedzie przez Praterstern) a wracać z Wien Praterstern. Z info na czeskiej stronie wynika że bilet jest do konkretnej stacji, więc zastanawiam się czy jak zakupię do Meidling czy mogę w drogę powrotną ruszyć z Praterstern.
Możesz przecież "ruszyć" z Wien Meidling S-Bahn czy Regionalzugiem.
Nie powinno być problemów, ponieważ z Meidling do Breclav przez Praterstern jest bliżej niż przez Simmering.


Ta opcja odpada. Raz że drożej niż Wien Special, dwa że ograniczona tylko do Polonii i Sobieskiego.
Zaczynam się zastanawiać jakim innym EC można dojechać z Polski do Wiednia.


Dzięki wszystkim za informacje, oczywiście nie pogardzę kolejnymi.
Ciekawy może być też przejazd legendarną 18-tką (częściowo pod ziemią) z SĂźdbahnhof na Westbahnhof.



loker - 10 Gru 2009, 23:21

od granicy strefy
A jak to ładnie kasjerce po niemiecku wyjaśnić, albo jak się to nazwa w automacie?



ToWoT - 10 Gru 2009, 23:27

A jak to ładnie kasjerce po niemiecku wyjaśnić, albo jak się to nazwa w automacie?
W automacie jest opcja ab Kernzonengrenze. W zależności od linii można wybrać np. Liesing (w kierunku na Graz), Purkersdorf-Sanatorium (na Salzburg), czy SĂźssenbrunn (na Breclav), co posiadaczom biletu na strefę 100 pozwala na niewielką oszczędność.



kolejoman - 11 Gru 2009, 02:04

Zaczynam się zastanawiać jakim innym EC można dojechać z Polski do Wiednia.

A skąd założenie że będziemy tam jechać pociągiem bezpośrednim z PL ?

Pozdr.
Grzesiek



loker - 11 Gru 2009, 03:37
Może chodzi o to, że jedyne bezpośrednie połączenia z Ostravy do Wien są to EC z Polski + Chopin? Trochę jest IC Bohumin-Breclav (sprawdziłem przed chwilą). I ze względu na budowę wiele pociągów relacji Praha-Wr. Neustat teraz mamy...


czy kupię go bez problemu na każdej stacji w Wiedniu (np. Wien Meidling) ?
Na tej stacji na początku i końcu tunelu jest automat OBB, w którym jest na środku jak dobrze pamiętam "Wiener 24 Stunde". W ogóle ładna stacyjka, w porównaniu z Sud i West.

Sprawdziłem coś takiego: Bilet Bernhardsthal -> Wien Meidling kosztuje 15,70 EUR. Bilet Bernhardsthal -> Wien Sßßenbrunn kosztuje 12,40 EUR. Różnica w cenie - 3,30 EUR, czyli do dobowego trzeba dołożyć tylko 2,40 EUR



ToWoT - 11 Gru 2009, 16:01

Może chodzi o to, że jedyne bezpośrednie połączenia z Ostravy do Wien są to EC z Polski + Chopin?
Czytając regularnie relacje Grześka od razu się pomyślałem, że z Ostravy do Wiednia nie pojedzie drogą bezpośrednią.


W ogóle ładna stacyjka, w porównaniu z Sud i West.
Zmodernizowane perony nie są wyznacznikiem. Na Wien Meidling jest zero infrastruktury, nie bardzo jest gdzie poczekać na pociąg, dookoła nie ma miejsca (ÖBB wymyśliły nawet tzw. Kiss&Ride, bo nie ma tam żywcem gdzie zaparkować), a linia metra U6 dziś już w szczycie pęka w szwach.
Prawdziwy cyrk dopiero się zacznie, bo na obsługę całego ruchu dalekobieżnego za wschodu, północy i południa jest 2+1 krawędzi peronowych.



kolejoman - 11 Gru 2009, 17:55

Czytając regularnie relacje Grześka od razu się pomyślałem, że z Ostravy do Wiednia nie pojedzie drogą bezpośrednią.

Pojedziemy normalną drogą Bohumin-Breclav-Wien, tylko chcemy tak być maksymalnie najwcześniej, więc pojedziemy z przesiadkami.

Pozdr.
Grzesiek



kolejoman - 29 Gru 2009, 19:30
Jeszcze 3 pytanka:

1. Jeśli chcemy obejrzeć Hudertwasserhauss to gdzie i czym musimy pojechać ?
2. Możecie polecić jakąś pizzerię gdzie można smacznie zjeść, z cenami w miarę znośnymi dla polskich portfeli ?
3. W jakim miejscu najlepiej przywitać nowy rok, tak aby coś zobaczyć, ale niekoniecznie być w tłumie ludzi z petardami nie zawsze lecącymi w tym kierunku co powinny ? W Pradze poszliśmy na wzgórze z metronomem, ale w Wiedniu nie mam pomysłu.

Pozdr.
Grzesiek



ToWoT - 30 Gru 2009, 15:12

1. Jeśli chcemy obejrzeć Hudertwasserhauss to gdzie i czym musimy pojechać ?
Zależy skąd
Najlepiej wpisać tu http://www.vor.at/efa/fahrplanauskunft/ ... &nach=Wien jako Ziel "Hundertwasserhaus".


2. Możecie polecić jakąś pizzerię gdzie można smacznie zjeść, z cenami w miarę znośnymi dla polskich portfeli ?
Chyba najtańsza (wcale niezła) pizzeria to Mafiosi http://www.pizzeria-mafiosi.at/

Ja niekiedy zaglądam do Salambo http://www.gutekueche.at/restaurants/at ... lambo.html
Wystrój może niezbyt, ale smaczne jedzenie, sympatyczna obsługa i przystępne ceny. 2 przystanki jedynką od Hundertwasserhaus.


3. W jakim miejscu najlepiej przywitać nowy rok, tak aby coś zobaczyć, ale niekoniecznie być w tłumie ludzi z petardami nie zawsze lecącymi w tym kierunku co powinny ?
Pytanie niełatwe.
W Wiedniu na Sylwestra wszędzie są tłumy. Co roku organizowany jest Silvesterpfad (czyli "ścieżka sylwestrowa"). Program w poszczególnych miejscach tutaj: http://www.wien-event.at/stadtWienEvent ... entId=8864
Tradycyjnie rok wita się na Stephansplatz, a na Rathausplatz ludzie do rana tańczą walca.
Można również wyjechać np. na Kahlenberg i podziwiać stamtąd fajerwerki nad Wiedniem.
Powered by wordpress | Theme: simpletex | © nexy